ZARZĄDZENIE NR 6/2016
Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Cisku
z dnia 10.01.2016 r.
w sprawie wprowadzenia Procedury dotyczącej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
w Gminnym Ośrodku Kultury w Cisku
Działając na podstawie art. 68 i 69 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) oraz w oparciu o Komunikat Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz. Urz. Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2009, Nr 15, poz. 84),
zarządza się co następuje,
§ 1.
W celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej
w Gminnym Ośrodku Kultury w Cisku wprowadza się do stosowania przez wszystkich pracowników Procedury komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Gminnym Ośrodku Kultury
w Cisku.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ZAŁĄCZNIK do Zarządzenia Nr 6-2016
Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Cisku,
w sprawie wprowadzenia Procedury dotyczącej komunikacji wewnętrznej
i zewnętrznej w Gminnym Ośrodku Kultury w Cisku
PROCEDURA DOTYCZĄCA KOMUNKACJI WEWNĘTRZNEJ I ZEWNĘTRZNEJ
W GMINNYM OŚRODKU KULTURY W CISKU
§ 1.
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1) zasady i metody komunikacji zalecane do stosowania wewnątrz GOK umożliwiające przekazywanie informacji niezbędnych do prawidłowego jej funkcjonowania oraz jak najlepszego wykonywania zadań przez pracowników;
2) formy komunikacji zewnętrznej polegającej na przekazywaniu informacji do społeczności lokalnej dla zapewnienia właściwego dostępu do informacji oraz możliwości zgłaszania wniosków, postulatów, uwag czy skarg.
§ 2.
Ilekroć w niniejszej procedurze jest mowa o:
1) „GOK, Instytucji”- należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Kultury w Cisku;
2) „Dyrektorze”- należy przez to rozumieć Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Cisku;
3) „pracowniku”- należy przez to rozumieć każdą osobę zatrudnioną w GOK lub będącą
Jego współpracownikiem niezależnie od formy prawnej zatrudnienia lub współpracy;
4) „komunikacji wewnętrznej”- należy przez to rozumieć przede wszystkim kanały kontaktu między osobami bezpośrednio związanymi z GOK, za które w szczególności są uważane:
a) Dyrektor GOK;
b) Pracownicy.
5) „komunikacji zewnętrznej”- należy przez to rozumieć kanały kontaktu między osobami
i podmiotami współpracującymi lub funkcjonującymi w otoczeniu Instytucji, za które uważane są:
a) organy państwa;
b) Jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności Gmina Cisek;
c) Jednostki organizacyjne współpracujące z GOK;
d) lokalna społeczność;
e) Kontrahenci;
f) organizacje pozarządowe.
6) „BIP-ie”- należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej GOK.
§ 3.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA
1) zarządzenia i pisma okólne Dyrektora regulujące istotne zagadnienia dotyczące organizacji
i prawidłowego funkcjonowania Instytucji;
2) raporty z przeglądów zarządzania GOK;
3) okresowe i doraźne zebrania Dyrektora z pracownikami;
4) wymiana właściwych dokumentów, informacji i danych między pracownikami;
5) wywieszanie informacji w wyznaczonym do tego miejscu.
1) Internet- wewnętrzna sieć komputerowa, za pośrednictwem której pracownicy GOK mogą przesyłać różnego rodzaju dokumenty i informacje związane z funkcjonowaniem Instytucji;
2) pocztę elektroniczną.
§ 4.
KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA
1) monitorowana i aktualizowana strona internetowa GOK oraz BIP;
2) współpraca z mediami lokalnymi;
3) poczta elektroniczna;
4) kontakty bezpośrednie z przedstawicielami lokalnej społeczności.
§ 5.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I ZASADY POSTĘPOWANIA W ZAKRSIE KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
1) sporządzanie notatek służbowych z zebrań Dyrektora z pracownikami;
2) wymianę właściwych dokumentów, informacji i danych między pracownikami;
3) wywieszanie informacji w wyznaczonych do tego miejscach;
4) przekazywanie informacji wewnętrznych przez sieć komputową i pocztę elektroniczną.
§ 6.
Zebrania Dyrektora z pracownikami GOK
1. W przypadku zaistnienia potrzeby Dyrektor GOK ustala termin zebrania z pracownikami,
a informacje o terminie przekazuje pracownikom.
2. Celem prowadzonych zebrań jest:
1) omówienie kluczowych dla Instytucji spraw, problemów związanych z ich realizacją bądź określenie kierunków działań, przekazania informacji niezbędnych dla prawidłowego jej funkcjonowania;
2) poinformowanie pracowników o zbliżających się ważnych wydarzeniach, problemach
i sukcesach.
1) tematy omówione podczas zebrania,
2) ustalenia poczynione dla danego tematu (zadania),
3) stanowiska i osoby odpowiedzialne za realizacje ustaleń (zadań),
4) terminy realizacji ustaleń (zadań),
5) inne istotne zagadnienia.
§ 7.
Umieszczanie i aktualizacja informacji w wyznaczonych do tego miejscach
§ 8.
Zapoznawanie się z informacjami za pomocą poczty elektronicznej.
§ 9.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I ZASADY POSTĘPOWANIA W ZAKRSIE KOMUNIKACJI ZEWNĘTRZNEJ
1) publikacje w mediach lokalnych;
2) kontakty bezpośrednie z przedstawicielami lokalnej społeczności.
1) publikacje w mediach lokalnych;
2) kontakty bezpośrednie z przedstawicielami lokalnej społeczności;
3) administrowanie stroną www;
4) administrowanie stroną BIP.
§ 10.
Aktualizacja strony internetowej oraz strony BIP Instytucji
§ 11.
Współpraca i komunikacja GOK z mediami.
§ 12.
Za ewidencję i przechowywanie dokumentów związanych z realizacją zadań w zakresie komunikacji odpowiedzialni są wyznaczeni do tego pracownicy.
§ 13.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej procedurze mają zastosowanie akty prawa powszechnie obowiązującego w tym zakresie, a w szczególności instrukcja kancelaryjna oraz procedury wewnętrzne obowiązujące w Gminnym Ośrodku Kultury w Cisku.
§ 14.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
…………………………………
(podpis Dyrekto
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 GMINNY OŚRODEK KULTURY w Cisku