Z A R Z Ą D Z E N I E N R 10 /2012
Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Cisku z dn. 02.01.2012
w sprawie:
wprowadzenia Regulaminu Zamówień Publicznych, do których nie mają
zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych, w Gminnym Ośrodku Kultury w Cisku
§ 1
Celem zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, wprowadza się Regulamin Zamówień Publicznych, do których nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w Gminnym Ośrodku Kultury w Cisku, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 02.01.2012r.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się koordynatorowi Kontroli Zarządczej
(podpis)
Regulamin Zamówień Publicznych
zał. do zarz. 10/2012 z dn 02.01.2012r
Gminny Ośrodek Kultury w Cisku
Regulamin Zamówień Publicznych
w Gminnym Ośrodku Kultury w Cisku
ROZDZIAŁ I
Zasady ogólne
§ 1
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
a) Kierowniku Zamawiającego – należy przez to rozumieć1 dyrektora Gminny Ośrodku Kultury w Cisku
b) Komórce Merytorycznej – należy przez to rozumieć wyodrębnioną komórkę organizacyjną (także stanowisko pracy jedno- lub wieloosobowe), w zakresie działania której(ego) mieści się realizacja konkretnego zamówienia publicznego2.
c) Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin Zamówień Publicznych.
d) Ustawie – należy przez to rozumieć Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
e) Wykonawcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, która złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
f) Zamawiającym – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Kultury w Cisku
g) Zamówieniu publicznym – należy przez to rozumieć umowę odpłatną zawieraną między zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
§ 2
1. Regulamin zawiera zasady przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, których wartość nie przekracza równowartości 14.000 euro (do których zastosowanie ma wyłączenie przedmiotowe określone w przepisach art. 4 pkt 8 ustawy).
2. Zasad wynikających z niniejszego Regulaminu nie stosuje się do postępowań o wartości poniżej ....................... euro.
§ 3
1. Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia odpowiada Kierownik Zamawiającego.
2. Kierownik Zamawiającego może pisemnie powierzyć wykonywanie zastrzeżonych dla niego czynności pracownikom Zamawiającego.
3. Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia odpowiadają pracownicy Zamawiającego w zakresie, w jakim powierzono im czynności w postępowaniu oraz czynności związane z przygotowaniem postępowania.
4. Zamówienia publicznego udziela Kierownik Zamawiającego.
5. Kierownik Zamawiającego może udzielić pełnomocnictwa do udzielenia zamówienia publicznego na zasadach ogólnych wynikających z przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.)3.
§ 4
1. Przed wszczęciem postępowania należy każdorazowo oszacować wartość zamówienia, w szczególności w celu ustalenia, czy istnieje obowiązek stosowania Ustawy.
2. Do ustalenia wartości zamówienia stosuje się przepisy art. 32–35 Ustawy. Formularz dokumentujący czynność ustalenia wartości zamówienia stanowi załącznik Nr 1 do Regulaminu.
3. Ustalenie wartości zamówienia należy do zadań Komórki Merytorycznej, na rzecz której zamówienie ma zostać udzielone.
§ 5
1. Postępowanie należy przygotować i przeprowadzić z zachowaniem zasad:
a) równego traktowania wykonawców biorących udział w postępowaniu,
b) bezstronności i obiektywizmu,
c) jawności.
§ 6
1. Postępowania przygotowują i przeprowadzają właściwe Komórki Merytoryczne.
2. Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania odpowiada Kierownik właściwej Komórki Merytorycznej.
§ 7
1. Identyfikacja potrzeby udzielenia zamówienia publicznego należy do obowiązków Kierownika Komórki Merytorycznej.
2. Kierownik Komórki Merytorycznej dokonuje oceny celowości udzielenia zamówienia z punktu widzenia potrzeb Zamawiającego i realizowanych przez niego zadań.
3. Kierownik Komórki Merytorycznej kieruje wniosek o wyrażenie zgody na udzielenie zamówienia do Kierownika Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej.
4. Wniosek zawiera w szczególności określenie przedmiotu zamówienia, merytoryczne uzasadnienie konieczności dokonania zakupu (będące efektem oceny celowości dokonania zamówienia), szacunkową wartość przedmiotu zamówienia, przewidywaną wartość brutto przedmiotu zamówienia, informację o posiadanych środkach finansowych na ten cel, wskazanie pracownika odpowiedzialnego za wstępną ocenę celowości dokonania zakupu i realizację zadania. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 2 do Regulaminu.
5. Wniosek wymaga akceptacji Kierownika Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej oraz głównego księgowego lub osoby przez niego upoważnionej.
§ 8
1. Przed udzieleniem zamówienia należy wystosować zapytania cenowe do minimum trzech4 wykonawców świadczących w ramach prowadzonej przez nich działalności dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia. Zapytanie powinno zawierać precyzyjnie i jednoznacznie opisany przedmiot zamówienia. Formularz zapytania cenowego stanowi załącznik Nr 3 do regulaminu.
2. Przedmiotem zapytania mogą być także inne niż cena informacje, np. termin wykonania zamówienia, okres gwarancji, funkcjonalność.
3. Wykonawcy składają oferty5 obejmujące informacje wymagane przez zamawiającego.
4. Z wykonawcami, którzy złożyli oferty, można prowadzić negocjacje celem ustalenia najkorzystniejszych dla zamawiającego warunków zamówienia. Formularz protokołu negocjacji stanowi załącznik Nr 4 do regulaminu.
5. W wyjątkowych sytuacjach, jeżeli niezbędne jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, Kierownik Zamawiającego może podjąć decyzję o odstąpieniu od zasad wskazanych w ust. 1–4 niniejszego paragrafu.
6. Zamówienia udziela się wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę.
§ 9
1. Umowy o zamówienia, o których mowa w niniejszym rozdziale, przekraczające równowartość ......................... euro powinny być zawarte na piśmie6. Umowy o roboty budowlane, bez względu na wartość, powinny być zawarte na piśmie7.
2. Z udzielenia zamówienia sporządza się notatkę służbową wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do Regulaminu, zawierającą w szczególności przedmiot zamówienia, wartość szacunkową zamówienia, informacje o wykonawcach, do których wystosowano zapytanie cenowe, porównanie ofert, nazwę i adres wykonawcy, z którym podpisano umowę, numer i datę zawarcia umowy.
§ 10
1. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, umowa dodatkowo musi spełniać wymogi wskazane w przepisach art. 647–6471 Kodeksu cywilnego.
2. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, a wykonawca przedstawi do zaakceptowania umowę z podwykonawcą, umowa taka każdorazowo podlega weryfikacji radcy prawnego zamawiającego w terminie 7 dni od jej przedstawienia.
3. W przypadku niewyrażenia zgody przez Kierownika Zamawiającego na zawarcie przez wykonawcę umowy z podwykonawcą, do wykonawcy kieruje się odpowiednie oświadczenie woli w formie pisemnej w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia przedstawienia zamawiającemu umowy z podwykonawcą, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 do niniejszego Regulaminu.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 60 dni od dnia podpisania.
(podpis osoby wydającej zarządzenie)
1Kierownik jednostki w rozumieniu przepisów art. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2Określenie rodzaju komórki organizacyjnej zależy od struktury organizacyjnej jednostki (np. wydział, dział, referat, sekcja itp., może to być także samodzielne stanowisko pracy).
3Należy pamiętać o ewentualnym uwzględnieniu w Regulaminie zasad reprezentacji wynikających z uregulowań wewnętrznych w jednostce będącej zamawiającym oraz – jeżeli istnieją – z regulacji ustawowych w tym zakresie, np. zasady wykonywania zarządu mieniem w jednostkach samorządu terytorialnego (art. 46 i 47 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm., art. 48 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.).
4Liczba może być modyfikowana wg uznania osoby wprowadzającej Regulamin.
5Osoba wprowadzająca Regulamin może dookreślić formę ofert (pisemna, mail, faks).
6Umowa w formie pisemnej jest rozwiązaniem pozwalającym na skuteczniejsze dochodzenie od wykonawców wykonania ich obowiązków. Osoba wprowadzająca Regulamin może wskazać wartość umów, co do których wymagana będzie forma pisemna.
7Wymóg wynikający z przepisów art. 648 § 1 Kodeksu cywilnego.
Załącznik Nr 1
do Regulaminu Zamówień Publicznych
CISEK, dnia r.
Udokumentowanie szacowania wartości zamówienia
Wartość zamówienia wynosi ......................... PLN.
Oszacowania wartości zamówienia dokonano w dniu na podstawie:
(przykładowe możliwości):
a) kosztorysu inwestorskiego (dotyczy wykonania robót budowlanych);
b) łącznej wartości zamówień tego samego rodzaju udzielonych w terminie poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym, z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych usług lub dostaw oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem;
c) łącznej wartości zamówień tego samego rodzaju, których zamawiający zamierza udzielić w terminie 12 miesięcy następujących po pierwszej usłudze lub dostawie;
d) analizy cen rynkowych według miejsca realizacji zamówienia lub siedziby zamawiającego (oferty internetowe, zapytania telefoniczne, zapytania mailowe itp.);
e) analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez zamawiającego lub innych zamawiających (działających na terenie działalności zamawiającego dokonującego szacunku), a obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia.
Podpis osoby dokonującej ustalenia wartości zamówienia
Podpis osoby zatwierdzającej
(Kierownik Zamawiającego lub osoba upoważniona)
Załącznik Nr 2
do Regulaminu Zamówień Publicznych
Cisek, dnia r.
Wniosek o wyrażenie zgody na udzielenie zamówienia publicznego
o wartości nieprzekraczającej równowartości 14.000 euro
Zwracam się z prośbą o wyrażenia zgody na udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 14.000 euro.
1. Przedmiotem zamówienia jest
2. Merytoryczne uzasadnienie dokonania zakupu (będące efektem oceny celowości dokonania zamówienia)1:
3. Wartość zamówienia:
4. Przewidywana cena (wartość zamówienia powiększona o podatek od towarów i usług)
5. Środki finansowe przeznaczone na realizację zamówienia
6. Pracownik odpowiedzialny za wstępną ocenę celowości dokonania zakupu
7. Pracownik odpowiedzialny za realizację zadania
Akceptuję:
(podpis głównego księgowego lub osoby upoważnionej)
Zatwierdzam:
(podpis Kierownika Zamawiającego lub osoby upoważnionej)
Załącznik Nr 3
do Regulaminu Zamówień Publicznych
, dnia r.
Zapytanie cenowe dla zamówienia publicznego
o wartości nieprzekraczającej równowartości 14.000 euro
(dane adresata zapytania)
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 14.000 euro, zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej wykonania zamówienia obejmującego
(opis przedmiotu zamówienia)
Oprócz ceny proszę również o podanie:
– możliwego terminu wykonania zamówienia,
– warunków płatności,
– warunków gwarancji,
–
(inne informacje ważne dla zamawiającego)
Ofertę zawierającą żądane informacje proszę złożyć do dnia
Dopuszcza się złożenie oferty:
– w formie pisemnej na adres
(adres zamawiającego
– za pośrednictwem faksu lub
(nr faksu)
– za pośrednictwem poczty elektronicznej
(adres e-mail)
W przypadku wybrania Państwa oferty zostaną Państwo poinformowani odrębnym pismem o terminie przeprowadzenia negocjacji lub podpisania umowy.
(podpis Kierownika Zamawiającego lub osoby upoważnionej)
Załącznik Nr 4
do Regulaminu Zamówień Publicznych
Cisek, dnia r.
Protokół z negocjacji z wykonawcą zamówienia publicznego
o wartości nieprzekraczającej równowartości 14.000 euro
W dniu …........................przedstawiciel zamawiającego
(data przeprowadzenia negocjacji)
(wskazanie przedstawiciela zamawiającego)
oraz przedstawiciel wykonawcy
(wskazanie przedstawiciela wykonawcy)
przeprowadzili negocjacje w celu zawarcia umowy o zamówienie publiczne o wartości
poniżej 14.000 euro obejmującej
(wskazanie przedmiotu zamówienia)
Uzgodniono następujące warunki realizacji zamówienia:
– cena
– termin realizacji
– warunki płatności
– gwarancja
– inne mające znaczenie dla zamawiającego
Przedstawiciel Przedstawiciel
wykonawcy zamawiającego
Załącznik Nr 5
do Regulaminu Zamówień Publicznych
Cisek , dnia r.
Notatka służbowa z wyboru wykonawcy zamówienia publicznego
o wartości nieprzekraczającej równowartości 14.000 euro
1. Przedmiot zamówienia:
2. Wartość zamówienia wynosiła:
3. Zapytanie cenowe skierowano do następujących wykonawców:
4. Uzyskano następujące warunki realizacji zadania (porównanie ofert):
5. Umowę zawarto w dniu ..............................z
(wskazanie wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę)
6. Umowie nadano numer
(numer umowy)
Zatwierdzam:
(podpis Kierownika Zamawiającego
lub osoby upoważnionej)
1Należy wskazać, jakie potrzeby jednostki powinny być zaspokojone danym zamówieniem, skąd te potrzeby wynikają, czy są związane z realizacją zadań jednostki, czy nie można ich zaspokoić w inny – oszczędniejszy – sposób (instrukcja dla osoby wypełniającej wniosek, którą należy pozostawić w formularzu).
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 GMINNY OŚRODEK KULTURY w Cisku